Blog
PREZENTÁLJON OKOSABBAN! A VISZONYÍTÁS ELŐNYEI
1

PREZENTÁLJON OKOSABBAN!
A VISZONYÍTÁS ELŐNYEI

Ne kövesse el a jellemző prezentációs hibát: hiszen tudja, hogy nemcsak a tartalom minősége, hanem a tálalás is számít – jelen esetben az előadás felépítése.

 

Nem mindig könnyű a döntés

Ön tudja, hogy az elképzelése jó, különben nem prezentálná. A közönsége számára azonban gyakran nehéz ezt megítélni.

Egy példa:

432 eurót fizettem ki egy 14 órás repülőútra,  a Cathay Pacific szingapúri  járatára. Jó ötlet volt?

Valószínűleg nehéz megmondani, ugye?

Inkább relatív, mint abszolút

Segítsen a célcsoportjának! Terelje őket az objektív véleményalkotástól a relatív megítélés felé. Ez sokkal könnyebb, ráadásul az Ön előadóként jobban tudja irányítani. Például:

432 eurót fizettem ki egy 14 órás repülőútra,  a Cathay Pacific szingapúri  járatára. Emellett még két opciót mérlegeltem.
1. British Airways, 15 órás út, 538 euró
2. Singapore Airways, 13,5 órás út, 628 euró
Jól döntöttem?

Amint látható, a dolgok igazi értéke gyakran csak az összehasonlításból derül ki.

Jobb a három, mint az egy

Az alternatívák felmutatása további előnyökkel is jár.

  1. A figyelmet a probléma felvázolása helyett rögtön a megoldás lehetséges módjaira tereli.
  2. Átláthatóságot közvetít, hiszen nem hallgatjuk el a szóba jöhető alternatívákat.
  3. A két további opció variálható. Ha például az ár kiemelkedően fontos szerepet játszik, akkor az egyik opció lehet kifejezetten drága is.

A HPS Sikeres Üzleti Prezentáció tréningünkön további hasznos tippeket és javaslatokat tanulhat.

Vélemény, hozzászólás?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

1 comment

  1. Sőrés Zoltán

    Mindíg szívesen fogadom az önök hírleveleit, és érdeklődéssel olvasom.
    Hasznos tanácsokkal lát el.