hit, remény, szeretet
0

HIT, REMÉNY, SZERETET
FONTOS, DE NEM A PREZENTÁCIÓ SORÁN

Hit, remény és szeretet: igen fontos értékek és a prezentációnál is jelentős tényezők. A prezentáció tervezésénél és szövegezésénél azonban a legfontosabb szempont a célcsoport érdekeinek a  figyelembevétele és az üzenet aktualitásának az indoklása.

Hit: ne feltételezzen, inkább kérdezzen!

A hit nem egyenlő a tudással: aki „azt hiszi, hogy…“, az csak feltételez, és ezzel elszalasztja a lehetőséget, hogy hallgatóságától igenlő válaszokat kapjon. Ezért nem célszerűek az ehhez hasonló felvezetések: „Azt hiszem, Önöknek fontos, hogy…”, vagy „Úgy gondolom, Önöknek sokat számít, hogy…”.

Tipp: Jobban jár, ha hallgatóságától lekéri az igent, legyen az akár hallható szó, vagy egyértelmű fejbólintás egy konkrét, eldöntendő kérdésre. Például így:

Fontos önöknek a hatékony munkavégzés?

Egyetértenek azzal, hogy a vevőink elégedettsége a legfontosabb cél?

A legfontosabb, hogy hosszú távon is jól működő megoldást találjunk. Így van?

 

Remény: hasznosabb a kulcsüzenet, mint a remény

Aki így zárja prezentációját: „Remélem, sikerült minden információt átadnom…“, az elkésett a reménnyel. A prezentáció végéig vagy sikerült érthetően és meggyőzően átadni a legfontosabb információkat, vagy nem.

Tipp: Jelezze, hogy a prezentációja végéhez érkezett, és ismételje meg a fő üzenetét. Például így:

Összefoglalásul: Egy sikeres prezentációhoz 3 dolog kell:
Story, Slides és Stage: tehát egy jó story, könnyen áttekinthető slide-ok  és határozott fellépés.
Röviden összefoglalva: a hang hangulatot teremt!
Tömören: a Sunlife biztosítja Önnek a megfelelő egyedi megoldást!

 

Szeretet: fontosabb az áttekinthetőség, mint a részletek

Jelentősen elősegíti a prezentáció sikerét, ha az előadó nagy szaktudással rendelkezik és kedveli az adott témát. A téma részleteinek szeretete azonban általában már túl sok a hallgatóknak. Az előadó a téma áttekintéséhez nem elengedhetetlenül szükséges plusz információkkal csak kimeríti a hallgatók befogadókészségét. A hallgatók csak azt akarják hallani, ami számukra fontos, vagyis releváns és könnyen befogadható információkra van szükségük.

 

Mit jelent ez Önnek?

  1. Fontos, hogy higgyen saját magában és az előadott témában, illetve az Ön által megfogalmazott javaslatban. Fontos a hallgatóságról alkotott elképzelése. De erősítse meg ezt konkrét, eldöntendő kérdésekkel.
  2. Nem biztos, hogy minden hallgatója kedveli az Ön témáját és átérzi az Ön téma iránti szenvedélyét. A részletekre vonatkozó információkról készítsen back-up slide-okat és csak a hallgatóság konkrét kérésére prezentálja azokat.
  3. Jelezze előre, amikor az előadás végéhez közeledik, és ismételje meg a fő üzenetét. Ezzel sokkal nagyobb hatást vált ki, mintha alázatos reményét fejezné ki.

Ilyen és még számos hasznos profi tippet kapnak a „Sikeres üzleti prezentáció – hatásos előadás“ tréningünk résztvevői, melyeket saját prezentációik során azonnal hasznosítani is tudnak.

Vélemény, hozzászólás?