Ismeri a „framing” hatást?
0

Ismeri a „framing” hatást?

Ha nem, akkor mindjárt 2 problémával kell szembenéznie:

  1. A jelenség áldozatává válhat, ha valaki Önnél alkalmazza.
  2. Jó lehetőségeket szalaszthat el, ha nem használja ki a framing által kínált előnyt.

De mit is jelent pontosan a framing?

 

Meghatározó a környezet

Ahogy a leírt szónál is fontos a szövegkörnyezet, úgy a kommunikáció egészénél is döntő jelentőségű a környezet, a „keret”. Erre utal a „framing” (keretezés) elnevezés. Előfordul, hogy csak részben tudja befolyásolni a környezetet: például előadása helyszínét. Prezentációja szövegkörnyezetét azonban mindig Ön határozza meg! Ön választja ki, hogy mit mond a fő üzenete előtt és utána. Ezt nevezzük „framing”-nek, tehát arról a „keretről” van szó, mely az Ön fő üzenetét körülveszi.

Például:

„Helló szívem, ma későn jövök haza, remélem nem haragszol.”

vagy:

„Helló szívem! A mai nap egyszerűen katasztrofálisan alakult. Alig várom, hogy innen kiszabaduljak! Sajnos csak későn fogok hazaérni, pedig már alig várom, hogy lássalak!”

A különbség szinte magáért beszél. A második példánál a „későn jövök haza” üzenet egy keretben található: azon munkálkodom, hogy kiszabaduljak innen, és te vagy a fény az alagút végén.

Extrém példa: új iPhone modell

Amint látták, a környezet sok mindent megváltoztat. Csupán azért, mert rájuk irányul egy kamera és egy tisztább, új tokban levő telefont kapnak, sokan elhiszik, hogy tényleg egy új iPhone-t tartanak a kezükben.

 

Mit jelent ez Önnek?

Ha fontos a téma, helyezze keretbe! Gondoljon ki egy olyan történetet a prezentációjához, amelybe szépen be tudja csomagolni az üzenetét.

A HPS sikeres üzleti prezentáció – hatásos előadás tréningünkön hasznos tippeket kap ahhoz, hogyan helyezze keretbe üzenetét. Ráadásul műhelykörnyezetben rögtön ki is próbálhatja a kapott tippeket és saját ötleteit.

Vélemény, hozzászólás?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..