Worktime
- munkaszervezés és időgazdálkodás
Időgazdálkodási / munkaszervezési workshop: hatékonyabb munkavégzés – kevesebb stressz
Felmérések szerint a munkahelyi stresszért nagyrészt a túlterheltség, valamint a munka és a magánélet közötti konfliktushelyzetek a felelősek. Az irodai dolgozók munkájában jelentős szerepet tölt be az e-mail: amerikai adatok szerint egy átlagos irodai dolgozó naponta 121 e-mailt kap, és munkaidejének 28%-át e-mailek olvasásával, írásával, feldolgozásával tölti. Az információdömping mellett egyre több zavaró tényezővel, a produktív munkát megszakító idő- és energiavámpírral kell megküzdenünk, megnehezítve a határidős feladatokra való összpontosítást. Egy nap azonban továbbra is csak 24 órából áll, beosztásra és életkorra való tekintet nélkül. Mi lehet a megoldás?
Hatékonyabb időgazdálkozással, munkaszervezéssel, meglevő eszközeink jobb működtetésével személyesen is sokat tehetünk azért, hogy visszavegyük az irányítást. Ezt a célt szolgálja rugalmas tematikájú workshopunk, amely a csoport igényeinek felmérését követően azonnal alkalmazható, általános alapelvek és testreszabott javaslatok bemutatásával, közös megvitatásával segíti a mindennapi munkavégzést, az erőforrások hatékonyabb kihasználását, a stressz csökkentését.
Az 1,5-2 napos, kiscsoportos (5-10 fő) workshop keretében a következő kérdéskörökre, problémákra keressük a megoldási lehetőségeket a résztvevőkkel:
- hatékony email-kezelés: olvasás, írás, rendszerezés, automatizálás – az Outlook produktív használata
- zavaró tényezők kizárása, összpontosítás a feladatokra, single tasking/multitasking
- feladatok, teendők meghatározása
- prioritások meghatározása, kezelése, halogatás
- időgazdálkodási módszerek, technikák, rendszerek, segédeszközök
- naptárkezelés, meetingek, értekezletek, telefonok, delegálás